۱۳۹۷ شهریور ۲۲, پنجشنبه

ابراهیم جان ذکی طفلی خوشبخت در مسیر انکشاف به آینده خوشبخت





میگویند:هرطفل وقتی متولد میشود سه احساس را در وی باید انکشاف داد:
اول -  من مهم استم
دوم – جهان مصوون است.
سوم – آینده زیبا ست.
وخوشبخت است طفل عزیزی چون ابراهیم جان ذکی فرزند آقای فریدون ذکی صاحب که  والدین مشفق ومهربان دارد و این احساس  رادر وی انکشاف میدهند و  باز هم  خوشبخت است این نوردیده که در محیط مساعد برای رشد این فضای سالم  قرار دارد.
بیایید باقی گفته ها در باره ابراهیم جان ذکی را از پدر مهربانش آقای فریدون ذکی  صاحب بخوانیم :



ابراهیم جان ذکی هدیه خداواند، بعد از ۱۶ سال مهمان خانه و زندگی مان شد.
 با آنکه از لحاظ ظاهری، شاید بزرگ به نظر آید، ولی در واقع به تاریخ ۷ ماه آگست ۲۰۱۸ پا به 3 ساله گی گذاشت. 

این نو نهال، از عادت های دل انگیزی بر خوردار است.  اگر با کسی بلد باشد یا نه ، او را قبلا دیده باشد یا نه ، همینکه متوجه شد  شما به او تمایل نشان می دهید، پاسخ تمایل شما را به لبخند میدهد و دوستانه در آغوش تان آمده  و یک نوع حس دوستی با طفل را در شما زنده میسازد.

شاید باور تان نشود، هنگامیکه شب بخیری با پدر و مادر و دو خواهر خود می کند، اصلن امکان ندارد که بدون ابراز صمیمیت های شگفت انگیز طفلانه، بخوابد. ابراهیم جان تا به حال درست به حرف زدن نیامده ، ولی چنان  گفتنی های خود  را برایتان شیرین می فهماند، که گویی حرف زدن نه، بل همرایتان گفتمان دارد.

با همان غم غمی معصومانه و طفلانه  و کش،  وگیرها برایتان تفهیم میکند که چی میخواهد.  ممم ممم – بلی هر بار که این  حالت را زمزمه میکند، هدفش شیر است. از نوشیدن شیر نه تنها خوش میشود، بل به اصطلاح، کیف می کند.
با وجودیکه خوردن آیسکریم برایش خیلی صحی نیست، ولی چنان به مزه میخورد که توان نه گفتن به آیسکریم خواستن اش اصلن وجود نمی داشته باشد.

همواره خوش دارد که  بالای شانه های پدر گردا گردی خانه را چکر بزند وبه اصطلاح بازی اسپکانی را اجرا کند. کارتونی دیدن، جانش است. به همان پیمانه یی که از خوردن آیسکریم لذت میبرد، به همان اندازه از خوردن ترشی و مرچ هم کیف میکند.
 اووف اووف اووف می گوید و زبان خود را از دهان گاه گاه بیرون میکند و به خوردن چپس های تندو تیز ادامه میدهد و  به کس اجازه نمیدهد که او را از خوردنش منع کند.

به گفته یی پدر بزرگش، مادر کلانش، و کاکا هایش، ابراهیم یک طفل خیلی آرام مزاج، معاشرتی، و شرین ادا است. استدعای  پدر و مادرش  این است تا اخلاق و کردار حضرت ابراهیم نصیب ابراهیم گردد.
این هدیه خدواند، هدیه گران بهایست برای مان.
خدا نگهدارش باد

۷ نظر:

  1. خداوند ج نگهبان خودش، والدین و دوخواهر شرین زبان اش هم باشه. والسلام عتیق فرامرز

    پاسخحذف
  2. استاد فریدون ذکی و فامیل نجیب شان یک دنیا از محبت، ادب و شرافت است. بدون شک که برادرزاده شیرینم ابراهیم جان ذکی میوه شیرین و یک طفل دوست داشتنی، هوشیار، ذکی، و قندول است. التبه شناخت که از والدین ابراهیم جان نازنین دارم، بالای استعداد، تربیه و انشاءالله آینده درخشان برادرزاده ام شک وجود ندارد. از خداوند متعال به ابراهیم جان کوچک ما طول عمر مملو از خوشی، سعادت، سلامتی و کامیابی با اخلاق و روحیۀ ابراهیمی در کنار خانواده عزیزش استدعا دارم. نورآغا از مزارشریف

    پاسخحذف
  3. من هم افتخار آشنايي با اين ستاره دوست داشتني را دارم. دوستي من با استاد فريدون ديرينه است ولي ابراهيم جان عزيز را يك بار ديديم و چند ساعت با هم بوديم. ابراهيم جان يك طفل با انرژي، صميمي، دوست داشتني و واقعن ذكي است. برايش طول عمر و بخت بلند آرزو دارم.

    پاسخحذف
  4. دعا و آرزو که این کودک پاک طینت و خوش قلب در یک دنیای انسانی و عادل خوشی های بیپایان و پیروزی های بی شمار داشته باشد و به امان و لطف خداوند محفوظ و سرفراز باشد🙏

    پاسخحذف
  5. Zaki aziz a brother from another mother and father you have always the kindest friends and I still remember when you called me and give me the good news the 3rd angel in the family ...
    as I always mention about our plans with Ebro jan I mean it so keep in mind he will be my bestie and you don’t have to get jealous and don’t burn when you see us accomplishing the plans ....

    پاسخحذف
  6. ماشاءالله در پناه الله باشد

    پاسخحذف
  7. I hope a blooming life and longevity for Ibrahim Jan aziz

    پاسخحذف