۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

مراسم اهدای جوایز فیفا به پایان رسید؛ جایزه Ballon d’or برای دومین بار به مسی رسید!

شماره 78/یکشنبه 26 جدی 1389/ 16 جنوری 2011
روز دوشنبه 10 جنوری سال 2010 مراسم اهدای جوایز فیفا در شهر زوریخ سویس برگزار گردیده بود که در آن برای بهترین های سال در عرصه فوتبال جایزه داده میشد.
در این مراسم نخست یازده مرد برتر سال از دروازه بان تا خط حمله برای جهانیان شناسانده شد که قرار ذیل اند:
ایکر کاسیاس- دروازه بان
کارلس پویول، جرارد پیکه، مایکون و لوسیو- مدافعان
ژاوی هرناندز، اندرس انییستا و ویسلی اسنایدر- هافبک ها
لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و دیوید ویا- مهاجمان
بعد از این بخش نوبت به معرفی بهترین بازیکن زن رسید که در آن مارتای برزیلی توانست برای پنجمین بار این مقام را دریافت کند. او در حالی این جایزه را دریافت کرد که اشک شادی بر چشمان داشت.
در بخش بهترین مربی که ویسنته دل بوتسکه، پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو نامزدان این مقام بودند، مورینیوی پرتگالی توانست که این جایزه را به خود اختصاص دهد.
و در فرجام یعنی در مهمترین بخش این مراسم که جایزه بهترین بازیکن جهان بود، نخست کار های برتر سه نامزد این مقام یعنی اندرس انییستا، لیونل مسی و ژاوی هرناندز به تصویر کشیده شد و بعداً از مربی تیم بارسلونا، رییس فدراسیون فیفا و مدیر فرانس فوتبال دعوت به عمل آمد تا بهترین بازیکن جهان را اعلان نمایند؛ پپ گواردیولا وقتی نام بهترین بازیکن را از پاکت کشید آن را برای حاضرین نشان داد که در آن نام لیونل آندرس مسی نوشته شده بود.
این بازیکن آرژانتینی برای دومین بار این مقام را از آن خود کرده و جای خود را در پهلوی بازیکنانی چون رونالدو لازییمای برزیلی و امثال آن قرار داد.
قابل یاد آوریست که امسال نظر به پیشرفت هایی که در عرصه فوتبال اسپانیا صورت گرفته بود؛ اکثر مردم فکر میکردند که این جایزه برای یکی از دو نامزد دیگر یعنی ژاوی و انییستا که بازیکنان تیم ملی اسپانیا میباشند خواهد رسید؛ ولی خلاف تصور آنان این جایزه برای بار دوم برای این ستاره 23 ساله آرژانتینی رسید.Ÿ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر