۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

جدیدترین عکسهای لیونل مسی در مراسم دریافت کفش طلای اروپا












لیونل مسی، مهاجم بارسلونا برنده کفش طلای اروپا شد و در پنجشنبه‌شب آن را در مراسمی دریافت کرد. او با فروتنی گفت که کمک هم‌تیمی‌هایش باعث شد او به این جایزه دست یابد.
مسی فصلی تماشایی داشت و 34 گل در 35 بازی لیگ زد و بهترین گل‌زن اروپا شد. او پس از ماریو ژاردل برزیلی که در فصل 02-2001، 42 گل برای اسپورتینگ لیسبون زد، بهترین آمار را در این زمینه داشته است.
البته لوییس سوارس، مهاجم اروگوئه ای آژاکس در آن فصل یک گل بیشتر از مسی زد، اما ضریب لالیگا 2 است و ضریب لیگ هلند 1.5.
مسی جایزه را پذیرفت و گفت از کمک هم‌تیمی‌هایش تشکر می‌کند: «بدون آنها چنین اتفاقی هرگز میسر نبود. باید از پپ گواردیولا تشکر کنم، چون او اولین فردی بود که به من اجازه داد به محوطه جریمه نزدیک‌تر شوم. هر گلی که زدم خاص بود و تمام گل‌ها مهم بودند.
من از زمانی که خیلی جوان بودم از زندگی لذت می‌بردم، اما من انسانی ساده هستم. از داشتن توپ زیر پایم لذت می‌برم و دوست دارم در خانه، کنار خانواده‌ام باشم.»
ساندرو روسل، رییس بارسلونا هم در جشن شرکت کرد و به این بازیکن 23 ساله احترام گذاشت. او به مسی که 10 سال پیش به بارسلونا پیوست گفت: «بابت همه چیز ممنونم،به ویژه این که الگوی بازیکنان جوان باشگاه شدی. تو انسان خوبی هستی که برای ما از هر چیز دیگری مهم‌تر است. تو همیشه بخشی از این باشگاه خواهی بود.»
مسی با این 34 گل 68 امتیاز کسب کرد. گل‌زنان برتر اروپا در آن فصل به این ترتیب هستند:
1- لیونل مسی (بارسلونا)، 34 گل، 68 امتیاز
2- دیدیه دروگبا (چلسی)، 29 گل، 58 امتیاز
3- آنتونیو دی‌ناتاله (اودینزه)، 29 گل، 58 امتیاز
4- گونسالو ایگواین (رئال مادرید)، 27 گل، 54 امتیاز
5- لوییس سوارس (آژاکس)، 35 گل، 52.5 امتیاز
6- وین رونی (منچستر یونایتد)، 26 گل، 52 امتیاز
6- کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)، 26 گل، 52 امتیاز
8- دارن بنت (ساندرلند)، 24 گل، 48 امتیاز
9- کارلوس تبس (منچسترسیتی)، 23 گل، 46 امتیاز
10- سیدو دومبیا (یانگ بویز سوییس)، 30 گل، 45 امتیاز
سایت گل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر