۱۳۹۷ فروردین ۱۵, چهارشنبه

خواهران و برادران عزیز!روزکتاب کودک برشما مبارک




نوشته : ناهیدسیاووش

روز (2) اپریل مصادف است به سالروز ( مانس کریستن اندرسن) داستان نویس دنمارکی و روز جهانی کتاب کودک  که به این مناسبت چند کتاب اطفال را به شما معرفی مینمایم:
1- کتاب قواعد ترافیکی برای اطفال
این کتاب توسط کمیته دولتی طبع ونشر در مطبعه دولتی در سال 1365 به چاپ رسیده و در آن اطفال با اصول و قواعد ترافیک جاده  و اشارات ترافیکی آشنا میشوند.

2- مجله اطفال و ماین
این مجله راموسسه حمایه اطفال  به نشر سپرده که در آن اطفال با  خطرات  ماین و مواد منفجرنشده و اشکال ماین و مواد منفجرنشده آشنا گردیده و وحاوی قصه هایی در این زمینه در راستای پیام های سازمان ملل در این زمینه میباشد کارهای درصفحاتی برای رنگ آمیزی رسم ها و نقطه به نقطه اختصاص یافته و اشعار وچیستان ها در رایط به ماین وآگاهی از خطرات آن میباشد.

3- مجله غچی غچی بهار شد
این مجله که از طرف موسسه حمایه درسال 1998 برای اطفال به نشر رسیده حاوی مطالب در جهت آشنایی اطفال با خطرات  ماین ها و مواد منفجر ناشده و پیام هایی در زمینه حفظ الصحه  میباشد وصفحه تحت عنوان (مجله شما بقلم خودتان) برای رشد استعدادنویسندگی اطفال اختصاص یافته که در ستون های سفید آن باید خود چیزهایی بنویسند.

4- آموزش طراحی و نقاشی با ساده ترین روش ممکن
در این کتاب اطفال با روش های ساده  آموزش طراحی و نقاشی را فرا میگیرند . این کتاب از طرف محمد منوچهری تالیف شده است .

5- شیر سلطان درخت میکارد
این مجله از طرف شاروالی کابل به چاپ رسیده است  و درآن اطفال با اهمیت  نهال شانی در محیط زیست آشنا میشوند.

6- زباله من به کجا میرود
این مجله  مسیر جمع آوری زباله را از آشپزخانه  تا ساحه انباشت آن به اطفال رهنمایی میکند.

7-مجله پرواز
مجله پرواز با سرمقاله تحت عنوان( مجله کودکان بلند پرواز) در دلو-حوت 1381 از طرف دفتر آیینه منتشر شد وحاوی قصه ها،بازیها،عکسها وکارتون ها برای اطفال میباشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر