۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

بیایید پدر رؤیایی برای اطفال خود باشیم

 

ژانویه 7, 2015
شماره ( 208 ) چهارشنبه ( 17) جدی ( 1393) / ( 7) جنوری ( 2015)
پدر شدن یک اتفاق فوق العاده است که شاید آرزوی خیلی ها باشد، اما با وجود تمام استرس های موجود و کم شدن امور خصوصی، راه های بسیاری برای یک پدر فوق العاده بودن وجود دارد.
تمام پدرها از اینکه پدر خوبی نباشند، می ترسند و آنها را ناراحت می کند. آقایان آرزو دارند که در پدر بودن خود شکست نخورند. متاسفانه چیزی که با مشغله کاری آنها همراه می شود خیلی ساده دچار مشکل می شود. اما می شود هم مشغول کار بود و هم یک پدر دوست داشتنی و فوق العاده بود.
وقت خود را گرامی بدارید
سال ها آنقدر با سرعت به اتمام می رسند که شما را حیرت انگیز خواهد کرد. اگر فرزند شما ۱۵ سال دارد، شما تنها ۳ سال زمان دارید، چرا که او از شما فاصله خواهد گرفت. پس از زمان خود استفاده کنید و برای فرزندتان آنچه می خواهید انجام دهید را به فردا نیاندازید.
همه چیز آسان خواهد شد
دیگران ممکن است تجربه های متفاوتی از پدر بودن داشته باشند، اما همیشه چند ماه اول سخت ترین زمان است، زمانی که فرزندتان تازه نامگذاری شده است، زمانی که شما حتی شب ها هم نمی توانید براحتی بخوابید و باید روز و شب بالای سر فرزندتان قدم بزنید. اما با گذشت زمان همه چیز آسان تر می شود، پس نباید عجله داشته باشید و برای فرزندتان صبور باشید.
تمام کار ها وظیفه مادر نیست
وقتی می خواهید برای فرزندتان کاری انجام دهید، به این فکر نکنید که کار مادرانه ای را دارید انجام می دهید و باید این را بدانید که برای نگهداری و عشق ورزیدن به فرزند، هیچ تفاوتی میان پدر و مادر نیست.
مهر را تسخیر کنید
شاید این عنوان، کمی برای آقایان قابل قبول و جذاب نباشد، اما بعنوان پدر می توان مهر و عشق را به کانون خانواده تزریق کرد، با عشق ورزیدن به همسر و فرزند می توانید یک پدر ایده آل برای خانه خود باشید.
کمی شوخ طبع باشید
مطمئنا فرزندتان، شما را پیروی خواهد کرد و رفتار شما را زیر ذره بین دارد، پس کمی با شوخ طبعی و لبخند روی لبتان به او امید و شادی را یاد بدهید و بگذارید با شاد شدن شما شاد شود.
داستان بخوانید
اگر به کتاب خواندن علاقه دارید و یا حتی ندارید، برای خواندن کتاب برای فرزندتان وقت بگذارید و آن را به یک کار روزمره تبدیل کنید.
پدر غایب نباشید
بعنوان یک پدر فراموش نکنید که همانطور که باید حواستان به مسائل اقتصادی خانواده باشد، باید چندین ساعت را در کنار خانواده و فرزندتان بگذارنید تا در خاطرات فرزندتان شما غایب نباشید.
کمتر تلویزیون ببینید و بازی کنید
کمتر تلویزیون دیدن و بازی های کامپیوتری کمتر، بدین معنی نیست که علایق خود را کنار بگذارید، بلکه بدین معنی است که به فرزندتان توجه کنید و نگاهتان خیره به تلویزیون نکنید و حتی شده چند دقیقه را در کنار فرزندتان بگذرانید.
به آنها، آنچه می دانید را یاد دهید
در سال های اول زندگی فرزندتان، هر آنچه از تجربیات خود بدست آورده اید و فکر می کنید برای فرزندتان مفید خواهد بود، را برای او در میان بگذارید و مطمئن باشید شاید یک یا دو تجربه شما برای همیشه در ذهن فرزندتان خواهد ماند.
همراه با همسر خود باشید
زمانی که در خانه، هر کسی حرف متفاوتی را بزند، مطئنا مشکلاتی پیش خواهد آمد. پس پدر و مادر باید در کنار یکدیگر به یک اتفاق نظر برسند و سپس فرزند را در جریان قرار دهند.Ÿ
Gem life

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر