۱۳۹۳ شهریور ۱۸, سه‌شنبه

کودکان را به مطالعه علاقمند سازید

 

سپتامبر 10, 2014
شماره(191) چهارشنبه 19 سنبله1393 / 10 سپتمبر 2014
???????????????????????????????
با به کارگیری راهکارهای زیر می‌توانید کودکان را به مطالعه علاقمند کنید تا عادت به مطالعه و نیاز به کتابخوانی در آن‌ها درونی شود و در بزرگسالی به طور خودانگیخته به مطالعه کتاب بپردازند:
انتخاب مناسب داشته باشید
شناخت درست دنیای کودک، شرایط رشدی، نیازها، ضرورت‌ها و توانمندی‌هایش به شما کمک می‌کند تا بتوانید کتاب مناسبی برای کودکتان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید فرزندتان را به کتابخوانی تشویق کنید باید کتاب مناسبی را برای او انتخاب کنید و با به کارگیری روش‌های جدید شوق و انگیزه لازم را برای مطالعه در او به وجود بیاورید.
در درجه اول باید با ادبیات کودک آشنا باشید، سلایق، توانمندی‌ها و نقاط ضعف او را بشناسید و بدانید کودکتان از نظر رشد ذهنی و اخلاقی و مهارت‌های هیجانی در چه سطحی قرار دارد تا بهتر بتوانید کتابی را که مناسب اوست در اختیارش قرار دهید.
نظر او را درباره کتاب بپرسید
صحبت کردن درباره موضوع کتاب و پرسیدن نظر کودک درباره کتاب او را در چالش قرار می‌دهد و سبب ایجاد یادگیری اکتشافی در او می‌شود و همین مسئله علاقمندی او را به کتاب افزایش می‌دهد.
بنابراین توصیه می‌شود بعد از مطالعه هر کتابی نظر و برداشت او را در مورد شخصیت‌های داستان و آنچه از کتاب آموخته بپرسید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که خود و سایر اعضای خانواده نیز آن کتاب را بخوانید و درباره موضوع آن با یکدیگر صحبت کنید و آنچه را که از کتاب آموخته‌اید در زندگی روزمره به کار ببرید.Ÿ
انترنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر