۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

حضور یک دختر نه ساله داستان نویس افغان در بین بهترین های زیلاند نو


شماره 111/چهارشنبه 25 دلو 1391/ 13 فبروری 2013

دخار9ساله
داستان یک دختر 9 ساله افغان که در حال حاضر شهروند زیلاند نو است، در بین مکاتب این کشور به عنوان بهترین داستان انتخاب شده است.

محتوای داستان قدسیه رجبی، دانش آموز افغان در زیلاند نو به زندگی و بازی «جرمی روپاتی» بازیکن سرشناس باسکتبال می پردازد.
داستان یک دختر 9 ساله افغان که در حال حاضر شهروند زیلاند نو است، در بین مکاتب این کشور به عنوان بهترین داستان انتخاب شده است.
دانش آموزان در زیلاند نو در قالب یک برنامه تعلیمی موسوم به «جنگجو» سطح دانش و آموزه های خود را به رقابت می گذارند.
دانش آموزان می توانند در این برنامه در مورد جنگجوی دلخواه شان بنویسند و آنانرا در قالب داستان معرفی کنند.
خانواده قدسیه سال های پیش، بر اثر جنگ های داخلی افغانستان را ترک کرد و به زیلاند نو پناه بردند.
قدسیه در آنزمان دو سال داشت و حال هیچ خاطره ای از افغانستان در ذهن او نمانده است.
پیشتر نیز یک دختر افغانستانی در بریتانیا در مسابقات سراسری بین مکاتب این کشور، برنده مدال طلا شد.
مسابقات املای زبان انگلیسی در بریتانیا همه ساله در قالب المپیاد علمی برگزار می شود و آزیتا از بین 12 هزار دانش آموز به مقام نخست این مسابقات دست یافت.
با این حال، قدسیه در زیلاند نو به رسانه های این کشور گفته است که می خواهد در آینده نویسنده شود اما او تایید کرد که اعضای خانواده اش می خواهند که او داکتر شود.
خبر بهترین داستان قدسیه در زیلاند نو، بازتاب گسترده در مطبوعات این کشور داشته است و شهروندان این کشور نیز استقبال خوبی از این رویداد داشتند.
علی شاه رجبی پدر قدسیه به رسانه ها گفت: «یک روز به خانه رسیدم که قدسیه برایم گفت که پدر من در رقابت بین صنفی های خود اول شدم، خیلی احساس خوشی کردم و در آن لحظه درک کردم که قدسیه نخستین گام موفقیت های بزرگ خود را برداشته است.»
در حال حاضر داستان این دختر افغانستانی به چاپ رسیده است و دانش آموزان دیگر مکاتب برای گرفتن امضا نزد قدسیه مراجعه می کنند.
داستان این دختر به عنوان بهترین داستان مکاتب زیلاند نو انتخاب شده است. یک روز پس از اینکه قدسیه مقام اول داستان نویسی در بین دانش آموزان مکاتب را بدست آورد، از او در برنامه ای دعوت شد که تمامی هنرمندان و ورزشکاران مشهور و مطرح شرکت کردند.
این برای نخستین باری بود که قدسیه پا به روی فرش سرخ گذاشت، فرشی که ممکن چندین بار زیر پای این دختر افغانستانی قرار گیرد.Ÿ
انترنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر